Kategorie
#Technologie: Projekty PIONIERa

Laboratorium i Usługi e-szkoleń ułatwiają zdalną naukę

Celem budowy Laboratorium 7 jest podnoszenie jakości kształcenia w oparciu o edukacyjne usługi internetowe oraz umożliwienie badań i prowadzenie gruntownych analiz funkcjonowania dziecka oraz dorosłego w kontekście różnych treści e-szkoleń. Wszystko po to, aby świadomie wykorzystywać zasoby, stworzone treści prezentować w bardziej intuicyjny dla użytkownika sposób oraz wdrażać nowe lub udoskonalone funkcjonalności e-szkoleń.

Poza tym w Laboratorium możliwe jest prowadzenie badań w zakresie doboru treści edukacyjnych i form pracy pod kątem ich skuteczności edukacyjnej. Co ważniejsze, prowadzone są również ewaluacje projektów edukacyjnych, co ma wprowadzać w przyszłości ewentualne modyfikacje.

Laboratorium zapewnia, poza możliwością przygotowania i przeprowadzenia e-szkolenia, zintegrowane narzędzia badawcze. Narzędzia te pozwalają weryfikować jakość edukacji prowadzonej przy pomocy e-szkoleń, modyfikować ich parametry dla poprawy tej jakości i dostosowywać wybrane metodyki nauczania pod kątem wykorzystania tego typu materiałów. Użytkownik laboratorium, czy to naukowy, czy komercyjny, może opracować e-szkolenie, przeprowadzić je, przeanalizować zarówno wyniki, jak i cały proces szkolenia i wprowadzić zmiany, aby poprawić efektywność przygotowanego e-szkolenia w jego kolejnej wersji.

Usługi w ramach Laboratorium 7 polegają na przyznaniu dostępu do Platformy PIONIER Research&Classroom udostępnianej przez PCSS (dostępna pod adresem classroom.pionier.net.pl). Platforma dostarcza narzędzia portalowe i chmurowe oferujące instrumenty do tworzenia e-szkoleń, osadzania i przechowywania ich na platformie, udostępniania użytkownikom i finalnie prowadzenia analiz dla poprawy jakości tworzonych przez klientów usług e-szkoleń.

Ponadto Laboratorium 7 oferuje wsparcie ekspertów, którzy mogą pomóc zaadaptować przygotowane przez klientów materiały szkoleniowe do wymogów Platformy. W kolejnym kroku może przeprowadzić ewentualne analizy funkcjonowania użytkowników w kontekście tworzonych e-szkoleń i poprawy ich jakości w oparciu o zebrane dane.

Oprac. Gabriela Jelonek, Małgorzata Ciżnicka, Bogdan Ludwiczak